Børn & Seksualitet

Udarbejdet af sexolog Sascha Munch Petersen

Omfang: 4 – 6 moduler

Hvad er børns naturlige seksuelle adfærd? Hvornår skal man tillade doktor- og numselege? Hvilke tegn på overdrevet seksuel fokus hos barnet kræver skærpet opmærksomhed?

Hvilken betydning har det om barnet tilhører en anden etnisk gruppe end dansk?

VÆLG

Kroppen og dens funktion

Udviklet af: Maria Brockhoff og Vibeke Adelørn

Omfang: 8 moduler

Kroppen og dens funktion
Kroppen og dens funktion

INDHOLD

  1. Celler, væv, organer og sanser
  2. Knogler, led og muskler
  3. Luftveje
  4. Hjerte og kredsløb
  5. Fordøjelsen
  6. Urinveje og kønsorganer
  7. Nervesystemet
  8. Afsluttende opgave

Seksuel sundhed

Udarbejdet af sexolog Sascha Munch Petersen

Omfang: 2-4 moduler

Her får du værktøjer til, hvordan du forbedrer seksuel sundhed for personer med nedsat funktionsevne indenfor sundhedssektoren. Materialet indeholder nogle refleksionsspørgsmål, der bedst besvares i dialog med et par medstuderende.

VÆLG

Hjernen

Udviklet af: underviser Annette Lock Hansen

Omfang: 10-12 moduler

Læringsmål:

  • Eleven får viden om hjernen samt følgerne efter en skade eller sygdom i hjernen.
  • Eleven får viden om behandling og genoptræning/rehabilitering efter en hjerneskade.
  • Eleven får kendskab og viden om de mest anvendte fagtermer.

Seksuel sundhed

Udviklet af Sascha Munch Petersen

Omfang: 4-6 moduler

Indhold: At ældre mennesker og handicappede også har en seksualitet er et faktum, som er delvis tabubelagt. Hvordan handler du bedst som fagperson, når du bliver konfronteret med dine medmenneskers behov på det seksuelle område?

VÆLG

Naturfag – Kemi

Udviklet af: Jan Zian og Michael Pilgaard

Omfang: 1-2 moduler

Indhold: Afprøv nogle interaktive læringsprogrammer. Træk rundt på Neutroner, Elektroner og Protoner og byg et atom. Få viden om det periodiske system. Fortynd nogle velkende væsker med vand og mål pH-værdierne.

VÆLG

Børn & Sorg

Udviklet af: Bente Hangaard

Omfang: 4-6 moduler

Læringsmål:

Eleven forberedes til refleksionskompetencer og indfølings kompetencer i forhold til børn i sorg.

Eleven får viden om  hvornår børn kan opleve sorg – og hvilke reaktionsmønstre der kan forekomme, når børn er i sorg.

Eleven får indsigt i pædagogiske  relations-værktøjer i arbejdet med børn i sorg.

VÆLG